Banici Azjatyckich Motocykli

Forum miłośników chińskich motocykli, jak również koreańskich, indyjskich i japońskich.
Teraz jest piątek 18 wrz 2020, 14:56
Motorus


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela 29 mar 2020, 20:09 
Offline

Dołączył(a): wtorek 12 cze 2018, 04:54
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Banita
Motocykl: Gv650 Aquila
Jak w temacie.
Kupię ślimak do licznika hyosung GV650 - tzw czujnik Halla.
Mój mi zawyża przebieg :( (zawsze na początku sezonu :)) )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela 29 mar 2020, 21:04 
Offline
Szturmowiec Imperium
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek 06 wrz 2011, 11:47
Posty: 13662
Lokalizacja: Niemal Piaseczno
Płeć: Banita
Motocykl: JL150>GV650>DL 650>DL650A x2
To nic nie da. Ten czujnik liczy tylko obroty koła i nic więcej. Nawet jak go wymienisz koło nadal będzie miało taką samą średnicę i błąd się powtórzy.

_________________
Ukłony - Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela 29 mar 2020, 23:25 
Offline

Dołączył(a): wtorek 12 cze 2018, 04:54
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Banita
Motocykl: Gv650 Aquila
verdgar napisał(a):
To nic nie da. Ten czujnik liczy tylko obroty koła i nic więcej. Nawet jak go wymienisz koło nadal będzie miało taką samą średnicę i błąd się powtórzy.
Co zatem proponujesz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek 30 mar 2020, 09:30 
Offline
Szturmowiec Imperium
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek 06 wrz 2011, 11:47
Posty: 13662
Lokalizacja: Niemal Piaseczno
Płeć: Banita
Motocykl: JL150>GV650>DL 650>DL650A x2
Olać sprawę. GV650 podobnie jak większość motocykli nie ma wycechowanego prędkościomierza a co za tym idzie licznika przebiegu. Zawsze jedziesz trochę wolniej niż pokazuje prędkościomierz a Twój przejechany kilometr zawsze będzie krótszy niż 1000 metrów.
Żeby to zmienić musiałbyś nauczyć procesor w wyświetlaczu inaczej przeliczać impulsy (obroty koła) na prędkość/przebieg. Wybacz ale nie potrafię powiedzieć Ci jak to zrobić i czy to jest wykonalne (to ciut bardziej skomplikowane od modyfikacji przebiegu).

_________________
Ukłony - Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek 30 mar 2020, 11:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek 21 cze 2012, 11:50
Posty: 2410
Lokalizacja: okolice Częstochowy
Płeć: Banita
Motocykl: Suzuki dl1000
Kymco xciting400
Mondial smx125
A z oponami nie kombinowałeś, z przodu masz oryginalny rozmiar.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek 30 mar 2020, 14:14 
Offline

Dołączył(a): wtorek 12 cze 2018, 04:54
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Banita
Motocykl: Gv650 Aquila
verdgar napisał(a):
Olać sprawę. GV650 podobnie jak większość motocykli nie ma wycechowanego prędkościomierza a co za tym idzie licznika przebiegu. Zawsze jedziesz trochę wolniej niż pokazuje prędkościomierz a Twój przejechany kilometr zawsze będzie krótszy niż 1000 metrów.

Tylko myk jest taki, że mój kilometr jest dłuższy (a nie mniejszy) od 1000 metrów i w najgorszym momencie różnica wynosiła ok + 0,6 km.




detektywR napisał(a):
A z oponami nie kombinowałeś, z przodu masz oryginalny rozmiar.

Ten trop też brałem pod uwagę, ale mam oryginalny rozmiar. Opony co prawda 3 sezon będą miały, ale to szosowe, nie kostki :) bieżnika jest jeszcze sporo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek 30 mar 2020, 16:29 
Offline
Szturmowiec Imperium
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek 06 wrz 2011, 11:47
Posty: 13662
Lokalizacja: Niemal Piaseczno
Płeć: Banita
Motocykl: JL150>GV650>DL 650>DL650A x2
To dziwne, posprawdzaj jeszcze czy przypadkiem gdzieś Ci nie zaśniedziały styki od tego czujnika, jak prześledzisz przewód od koła w górę powinieneś znaleźć dwie wtyczki po drodze, jedną przy kole (na ladze) a drugą już przy prędkościomierzu (o ile dobrze pamiętam). Warto je przeczyścić i potraktować wazeliną techniczną. Nawet jak nie pomorze na 100% nie zaszkodzi.
Jak masz dostęp do podnośnika motocyklowego możesz od razu zweryfikować działanie czujnika, jego kabelki podłącz do miernika który zabrzęczy przy zwarciu styków i pokręć przednim kołem, raz na obrót powinno zabrzęczeć. Jeśli tak nie będzie faktycznie czujnik do wymiany (ale wtedy raczej nic by nie pokazywał).

_________________
Ukłony - Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron


POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL